Megkezdődhet az M8-as autóút építése, de nem úgy, ahogyan korábban ígérték

A kétszer egysávos autóút három év múlva készülhet el a tervek szerint.

Csütörtökön került sor az ünnepélyes alapkő letételére Körmenden, ahol  V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, valamint Bebes István, Körmend város polgármestere és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese is felszólalt, valamint egy időkapszulát is elhelyeztek a beruházás helyszínén.

Fotó: NIF.hu

Mint ismert, az M8-as autóút Körmend és Rábafüzes közötti mintegy 29 kilométeres szakasza összesen 61 milliárd 770 millió 116 ezer 195 forintba kerül, amely az Európai Unió és a magyar állam támogatásából valósulhat meg.

A kétszer egysávos autóút építése papíron már tavaly decemberben megkezdődött, azonban arról nincs információnk, hogy pontosan mikor kezdődik az építkezés. A beruházás az előzetes tervek szerint 2021 februárjára készül el.

Nem autópálya épül és nem is gyorsforgalmi út

A 2×1 sávos nyomvonalon maximum 110 km/h-val száguldhatunk majd, amelyhez 22 darab felüljáró és 12 darab aluljáró (melyből 5 db önálló vadátjáró) épül. Vasszentmihály térségében egy 580 méteres völgyhíd is, a Csencsi-patak felett pedig felüljáró 304 méter hosszan. 5 darab csomópont, 1 darab egyszerű (Gasztony) és 1 darab komplex pihenőhely (Rábafüzes), valamint összesen 1220 m zajárnyékoló fal épül az út mellett.

A beruházás a kormányközelinek mondott Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros és Mészáros Kft. kivitelezésében valósul meg.

Ha a Jobbik nyer, négysávos autópálya lesz az M8-as

Bana Tibor, a Jobbik szentgotthárdi országgyűlési képviselője az ünnepélyes alapkőletétel másnapján, ugyanazon a helyszín tartott sajtótájékoztatót. Bana elmondta: Orbán Viktor kétszer is megígérte Körmenden, hogy négysávossá teszik a 8-as főutat, ám a kormány és a Fidesz ezúttal is becsapta a térségben élőket, hiszen az utat végül 2×1 sávon kívánják megépíteni Mészáros Lőrincék. Ha azonban a Jobbik nyer az áprilisi országgyűlési választásokon, akkor négysávos autópálya lesz az M8-as – jelentette ki a képviselő.

Fotó: Szalai Szabolcs, Closer.hu

Továbbá arról is beszélt a jobbikos politikus, hogy a főutak fejlesztése mellett az alsóbbrendű utaknak is kiemelt figyelmet kíván szentelni, hiszen a biztonságos közlekedés lehetőségeit minden térségben meg kell teremteni.

Szalai Szabo
2018.03.09.
Top